مندیر

مندیر ملک محمد مسعودی

مندیر ملک محمد مسعودی

درباره ملک محمد مسعودی

ملک محمد مسعودی در بهمن ماه ۱۳۳۱در شهرستان بروجن از توابع استان چهار محال وبختیاری دیده به جهان گشود.
وی تحصیلات ابتدایی را در همان شهر ومتوسطه را در اصفهان به اتمام رسانید سپس وارد دانشسرای عالی تربیت معلم  گردیدودر رشته زبان انگلیسی فارغ التحصیل شد وی مجددا به دانشگاه رفت ودر رشته مهندسی بهداشت فارغ التحصیل شد .
مدتی افتخار شارگردی استاد عالیقدر تاج اصفهانی را داشته است واز محضر استادانی نظیر علی خان ساغری و حسن کسایی .استاد نعمت ستوده کسب موسیقی کرده است  وپس از مدتی به تهران می رود ودر مکتب شادروان استاد اسماعیل مهرتاش به تکمیل آموخته های خود می پردازد وماندگار ترین اثر این هنرمند “مندیر” می باشد.اخیرا هم آلبوم زیبایی بنام دزپارت که با پسرش هم خوانی کرده است را به بازار ارائه کرده که آلبوم بسیار زیبایی می باشد.

همانطور که دنبال مطلب برای معرفی این استاد عزیز می گشتم این معرفی از سایت شهرداری اصفهان به چشمم خورد و به نظرم جالب آمد . جالبتر اینکه حتی شماره موبایل جناب مسعودی هم ذکر شده :

 تحصیلات : لیسانس بهداشت 
محل تولد : بروجن (چهارمحال بختیاری) 
متولد : ۱۳۳۱ 
نام پدر : فرج اله 
شماره شناسنامه : ۳۹۵ 
آدرس : خیابان مشتاق دوم – خیابان مهرآباد – کوچه ۱۱ شرقی – پلاک ۳ 
تلفن : ۲۶۰۳۲۶۶ 
موبایل : ۰۹۱۲۱۱۲۶۶۰۷

 

تحصیلات متوسطه را در بروجن و اصفهان و تحصیلات اکادمیک را دررشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، بهداشت به پایان رساند. ازاساتید وی می توان به شادروانان استاد تاج بزرگوار و در تهران به شاگردی استاد مهرتاش اشاره کرد. بعد از انقلاب علی رغم مشکلات فراوانی که بر سر راه هنرمندان موسیقی بود ایستادند و ثابت کردند که موسیقی را نمی توان از متن جامعه جدا کرد چرا که جامعه بدون هنر یعنی کالبد بدون روح. بییشترین فعالیت هنری وی به صورت آموزشی از هنرستان موسیقی شروع شد وسالهای ۶۵ تا حدود ۷۵ جز افتخارآمیزترین مقاطع فعالیت هنرستان موسیقی است ، آمدن استاد کیانی نژاد به اصفهان و پذیرفتن مدیریت و به همکاری دعوت کردن بسیاری از هنرمندان موسیقی از تهران و تشکیل ارکستری بزرگ از هنرمندان اصفهان، ارکستری که استاد کیانی نژاد سرپرستی می کردند ،آقای هادی منتظری ( کمانچه) ، شادروان سهیل ایوانی ( کمانچه)، آقای یغمی منش (سنتور) ، آقای رضائی نژاد سنتور، شادروان حدادیان نی، اقای صادقی ضرب و…. حاصل کار کاست معروف پیرمغان و اجرای اول ایشان در شیرازکه به دعوت یونسکو، که بسیار مورد توجه قرار گرفت. درآن موقع وی در هنرستان آواز تدریس میکرد اما متاسفانه این دوران دیری نپائید وآقای کیانی نژاد دل شکسته شدند…. و بعد ازآن استاد فرامرز پایوربه اصفهان آمدند. بسیاری از هنرمندان من جمله برادران دلنوازی و اقای داروغه، استاد مجتبی میرزاده ، استاد ناصر فرهنگ وبسیاری دیگر در اصفهان می آمدند وارکستر بزرگی را برگذار می کردند، او در آن آواز می خواند و شهردار وقت جناب مهندس نیک کار از ارکستر دیدن می کردند و حاصل اینکه تصمیم گرفتند که مکان فعلی را به هنرستان موسیقی واگذار نمایند . فعالیت های وی به صورت ۱۴ کاست در آرشیو موسیقی ملی وجود دارد، ارکستری به سرپرستی آقای دارابی و آقای دکتر قبادی ، آقای مزدک ، آقای منصوری و آقای شاهین شیخ بهائی تشکیل داد که کنسترهای فراوانی را در ایران به خصوص جشنواره موسیقی فجر و سایر نقاط کشور اجرا کرد و کنسترهای زیادی در خارج کشور ، آمریکا ، آلمان، هلند، بلژیک ،ترکیه ، بلغارستان، ….داشت، که بعضا خیلی مورد توجه قرار گرفته اند برنامه های مختلفی چه به صورت زنده و چه play backدر صدا و سیمای جمهوری اسلامی اجرا می کند که تقریبا هر هفته از کانالهای مختلف داخلی و خارجی پخش می شود. بخش اعظم فعالیت وی در زمینه موسیقی بختیاری است که حاصل کار چندین کاست به نامهای مندیر، گل بابونه، گلمی، شور گل، سوز دل، و اخرین آنها دزپارت است که با پسرش امیر مجاهد خوانده ، با تنظیم آقای قبادی. او تمام فعالیتهایش را در اصفهان انجام داد و هنوز هم معلم هنرستان موسیقی می باشد و چندین سال جز اعضای اصلی انجمن استان بود که متشکل از استاد حسن کسایی ، اقای دکتر سپنتا، اقای دانش و وی بود اما بعدها استاد کسایی به عللی حضور نیافتند و آقای شاهزیدی به جای ایشان انجام وظیفه نمودند.

دانلود آهنگ ها بصورت تراک تراک از ترین بیت   دانـلـود